HÖSTBASAR

Basaren ordnades INTE lördagen xx.11.2020 kl. 13-15

Basaren är årets största, bästa och roligaste evenemang och intäkterna används oavkortat till att förgylla elevernas vardag.

Detta år 2020 blev det ingen basar, men förra året hade vi ett par ändringar i programmet:

• Lyxlotteriet, som fick minst positiv feedback i förra årets enkät, lämnades helt bort
  • Frendikuva fanns på plats för fotografering
  • Folkhälsan i Esboviken presenterade Smaksnurran
  • Vi testade ett vintersportredskapsloppis, där familjerna fick sälja aktuella vintersportgrejer, såsom skidor, skridskor, snowboards mm

Hur gick det år 2019?

Du kan läsa vår Basar rapport här.

Hur blir det nästa år?

Vi tänkte nog ha en Basar också år 2020, men därav blev det bara pannkaka! Får se vad vi hittar på till nästa år. Om du vill hämta lotterivinster, så går det bra redan nu!

Insamling av lotterivinster

Lotteriet är enligt våra undersökningar bland de programmen som barnen tycker bäst om - speciellt gäller det de elever som får sälja lotter! Lotteriet är också en betydande del av basarens ekonomi och för att få in tillräckligt antal vinster till lotteriet ber vi att alla skolans föräldrar ställer upp med att samla in vinster. Vinsterna till lotteriet bör vara hela, rena och som regel nya och oanvända - antikviteter av större värde tas även emot med tacksamhet! Lotterivinsterna kan lämnas redan nu till lärarna i respektive klass.

09-13 Barnen har sin skoldag denna lördag

13-15 Basaren:

• Årskurs 1 säljer läckra bakverk, både salt och sött
  • Årskurs 2 delar ut lotterivinster till de lyckliga vinnarna
  • Årskurs 3 sköter om caféet, där det finns sött, salt och våfflor
  • Årskurs 4 sköter om försäljning av lotter till det Stora Lotteriet. Lotterna kostar 2 euro/styck.
  • Årskurs 5 har en uppsjö med erbjudanden (pyssel&hantverk, lyckohjul mm)
  • Årskurs 6 hjälper till med bakande, men på själva basaren får de bara njuta av stämningen! De har jobbat redan fem år med detta evenemang
  • Småklasserna hjälper till med bakverk
  • Första-hjälpen sköts kanske av en av föräldrarna (som är kunnig inom detta)
  • Frendikuva är eventuellt på plats för kamrat-, släkting- och porträttfotografering
  • Vintersportredskapsloppis arrangeras som ett test igen
  • Folkhälsan i Esboviken presenterar eventuellt Smaksnurran för de som vill prova på något nytt

Basaren är öppen för alla intresserade, såväl barn, vuxna, kompisar, mor/farföräldrar och även övriga intresserade.

Vi accepterar förutom kontant även MobilePay som betalningsmedel på alla ställen utom i lotteriet.

Allmän info

Klassernas uppgifter

Klassombuden koordinerar sina klassers uppgifter och föräldraföreningens styrelse kommer att ha en infopunkt under basaren för att hjälpa vid behov.

Mer detaljerad info för varje årskurs:

Årskurs 1

Årskurs 2

Årskurs 3

Årskurs 4

Årskurs 5

Årskurs 6

Småklasser

Välkommen!

Tillsammans gör vi en lyckad basar!

Med vänlig hälsning och hjärtligt välkomna,

Finno FöFö styrelsen