Föreläsning om sexuella trakasserier 22.1

13.01.2020 kl. 07:17
Mattlidens FöFö bjuder in oss till sin föreläsning om sexuella trakasserier

Mattlidens Föräldraförening ordnar i samarbete med Hem och Skola en temakväll under rubriken

Tala med ditt barn – sexuella trakasserier

I samband med att Hem och skola publicerade sitt material ”Tala med ditt barn – sexuella trakasserier” har en interaktiv föreläsning om hur föräldrar och omsorgspersoner kan tala om sexuella trakasserier med sina barn och unga skapats. Deltagarna uppmanas ta med sig frågor och tankar kring de utmaningar de känner att finns då det kommer till detta ämne, eftersom föreläsningen byggs upp kring föräldrarnas och omsorgspersonernas funderingar. Under föreläsningen får deltagarna ta del av tips på övningar och diskussioner med barn och unga, vilka saker som är viktiga att börja med och varför.

Föreläsare: Malin Gustavsson, jämställdhets-och likabehandlingsexpert, som har mer än 10 års erfarenhet av att arbeta med sexuella trakasserier med barn och unga och som har skrivit materialet för Hem och skola

Tala med ditt barn – sexuella trakasserier
Målgrupp: Kvällen riktas till föräldrar med barn i åk 1-6
Tid: 22.1.2020 klockan 18.30, Mattlidens skola, matsalen. Ingång från huvudingången.
Anmälning senast 20.1.2020 via länken nedan:

Välkommen!
Mattlidens föräldraförening r.f.